سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی حفاظت از کمربند سبز برای جلوگیری از تغییر کاربری پیام تسلیت شهردار مشهد در پی جان باختن تعدادی از شهروندان در سیل اخیر قدردانی شهردار مشهد از خادمان شهری پس از بارش سیل‌آسای امروز | شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند + فیلم گزارش ۳۱ نقطه آبگرفتگی معابر در سطح شهر مشهد طی بارندگی امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آماده‌باش نیرو‌های خدمات شهری تا بازگشت کامل مشهد به شرایط عادی + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۲ میلی‌متر بارش در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: آب‌گرفتگی سطح شهر در حال کنترل است + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکنون حدود ۵ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد به سمت فرودگاه و راه‌آهن + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت سرخس پس از بارش باران و جاری شدن سیل از زبان فرماندار | خسارت مالی، نامعلوم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس از باران سیل آسا شهر در آرامش نسبی است| خسارت جانی در سیل مشهد نداشتیم(۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کاهش ۵۰ درصدی اقبال مردم به خرید زولبیا و بامیه | رکود شدید فروش شیرینی در نوروز

  • کد خبر: ۱۵۷۶۶۸
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
  • ۱
کاهش ۵۰ درصدی اقبال مردم به خرید زولبیا و بامیه | رکود شدید فروش شیرینی در نوروز
رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌ساز، شیرینی فروش و کافه قنادی مشهد از افت ۵۰ درصدی فروش زولبیا و بامیه در مشهد نسبت به ماه رمضان سال گذشته خبر داد.

گروه مشهد | شهرآرانیوز، محمد فرزانی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص بازار کیک و شیرینی در نوروز ۱۴۰۲ با توجه به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان عنوان کرد: تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان در شهر‌های مشهد و قم به شدت تاثیر منفی خود را در بازار کیک و شیرینی نوروز گذاشته است.

وی افزود: در نوروز امسال شیرینی در مشهد اقبالی برای فروش نداشت، البته که پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته بود.

شیرینی جزو کالا‌های لوکس محسوب می‌شود!

رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌ساز، شیرینی فروش و کافه قنادی مشهد تصریح کرد: با توجه به تورم و گرانی‌ها، تولیدات شیرینی دیگر جزو کالا‌های لوکس محسوب می‌شود. معیشت مردم مانند ارزاق، نان، برنج، گوشت و مرغ و پوشاک و میوه در اولویت قرار دارد. شیرینی در سبد‌های آخر قرار می‌گیرد. امیدورام تورم به زودی کنترل شود تا با تولید، اشتغال بیشتری را ایجاد کنیم.

فروش زولبیا و بامیه نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افت فروش داشته است

فرزانی در پاسخ به این سوال که آیا فروش زولبیا و بامیه در ماه مباک رمضان توانسته جایگزین فروش شیرینی شود یا خیر، گفت: خیر، فروش زولبیا و بامیه مطمئنا نمی‌تواند جایگزین فروش شیرینی شود. گفتنی است که زولبیا و بامیه نسبت به ماه رمضان سال گذشته ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته و ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افت فروش داشته است.

اصناف قنادی مشهد پس از ماه رمضان ریزش و جمع‌آوری خواهند داشت

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه رکود فروش شیرینی در بازار نوروز باعث رکود و تعطیلی اصناف قنادی شده است یا خیر، افزود: معمولا تعطیلاتی که در حوزه صنف ما اتفاق می‌افتد، پس از عید نوروز رخ می‌دهد. تا امروز هنوز مراجعه‌کننده‌ای برای جمع‌آوری نداشته‌ایم، اما یقینا پس از ماه مبارک رمضان ریزشی در اصناف قنادی خواهیم داشت.

اصناف قنادی جهت جلوگیری از ضرر مجبور به تعدیل نیرو خواهند شد

رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌ساز، شیرینی فروش و کافه قنادی مشهد ادامه داد: اگر تولیدات ما کنترل شده باشد، ضرر نخواهیم کرد، اما کارگر را نمی‌توانیم بیکار بگذاریم. کارگر را یا باید تعدیل کنیم و یا تولید را افزایش دهیم. نوروز امسال و سال گذشته جزو سال‌هایی بوده است که اضافه‌کاری نداشته‌ایم. یعنی تولیدات شیرینی به کار روزمره همکاران بسنده می‌کرد. تمام نگرانی ما این است که در آینده باید تعدیل نیرو داشته باشیم. یعنی اگر صنفی بخواهد ضرر نکند باید تعدیل نیرو داشته باشد.

فرزانی در خصوص بحث خالص‌فروشی در صنف قنادی‌ها خاطرنشان کرد: در صنف ما خالص‌فروشی انجام می‌گیرد. سوال می‌پرسند که چرا جعبه شیرینی را به قیمت خود شیرینی حساب می‌کنید؟ مانند این است که چرا که شکر و آرد را هم به قیمت خود شیرینی حساب می‌کنیم.

وی ادامه داد: اداره استاندارد به ما گفته که در یک کیلوگرم شیرینی باید چه میزان شکر، آرد، روغن، کره و... استفاده شود. در کنار ملزومات شیرینی ۱۲۵ گرم نیز جعبه شیرینی توسط اداره استاندارد لحاظ شده است. در واقع قیمت جعبه به قیمت جعبه و قیمت شکر به قیمت خودش عرضه می‌شود. تمام هزینه‌هایی که برای پخت شیرینی صورت می‌گیرد با یکدیگر قاطی شده و یک قیمت مصوب برای شیرینی لحاظ شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا خان
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
0
0
ملت دارن از دین خارج میشن اگه ۱۰در روزه بگیرن اونم اگه بتونن ای چیزا رو بخرن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->